Track & Trace voor verhuismaterialen

Varodarent verhuurt logistieke hulpmiddelen om uw verhuisproces zo soepel mogelijk te laten verlopen en is marktleider in de verhuurmarkt van verhuismaterialen. In dit segment worden constant noviteiten bedacht, die zowel voor de uitvoerende verhuizers als voor gebruikers belangrijke besparingen opleveren. Om duidelijkheid naar u als klant en voor onszelf te creëren, hebben we een uniek RFID-systeem voor de Nederlandse verhuisbranche ontwikkeld. Track & Trace is nu ook beschikbaar voor verhuismaterialen en niet meer alleen voor verhuiswagens.

Zo min mogelijk werk en kosten voor u als klant

Met ons RFID-systeem zijn alle verhuismaterialen, zoals meterbakken en rolcontainers, voorzien van een tag met een eigen unieke code. Deze tag wordt bij inname en uitgifte geregistreerd. Elk tag heeft een unieke ID en krijgt een identiteit – zoals een rolcontainer of meterbak. De uitgifte loods is voorzien van volautomatische RFID-gates, waarbij we de afzonderlijke opdrachtgevers binnen uw organisatie daar als klant aan toevoegen. Bij uitgifte worden de bestelde goederen door een detectiepoort gereden, waarna het systeem in enkele seconden kan uitlezen welke items het magazijn van Varodarent hebben verlaten.

De volledige projectverhuizing in kaart

Aan het eind van het project, en ook tussendoor, weten we daardoor precies welke bak of container in welk gebouw staat en bij welke order binnen uw organisatie deze horen. In overzichten van de afgelopen vier weken maken we dat aan u kenbaar. Na de vaste periode krijgt u dan de huur belast volgens schema's en facturen per project binnen uw organisatie. De besparing zit er voor u in dat er niet fysiek door uw medewerkers hoeft te worden geteld en/of nagelopen. U kunt online (via onze website) zien wat er per opdrachtgever in uw organisatie in de verhuur staat. U kunt aansporen tot uitpakken en inleveren en zo de schrik van de niet verwachte huurrekening voorkomen. Fouten bij tellen of vergeten af te boeken zijn menselijke fouten die snel kunnen voorvallen, maar met ons RFID-systeem zijn dergelijke fouten uitgesloten.

Facturering van de juiste aantallen verhuismaterialen per opdrachtgever

Alle materialen zijn door de tags voorzien van hun eigen unieke ID en worden als zodanig uitgegeven en geregistreerd. Er zijn ook handheld en mobiele gates waarmee op locatie de achtergebleven materialen in kaart worden gebracht en/of naar een ander project kunnen worden overgeboekt. Bij retour worden de artikelen per dossier afgeschreven. Afkoop wordt eenvoudig; eventuele zoekgeraakte materialen worden direct online inzichtelijk gemaakt en doorbelast. Verhuismaterialen die onder, of samen met, een ander dossier worden ingeleverd, worden herkent, waarna een foutmelding volgt. Deze materialen worden (automatisch) van het goede dossier afgeschreven en we verzorgen een melding aan u van hetgeen dat er is gebeurd. Alleen de juiste aantallen op de juiste dossiers worden gefactureerd.

Nog meer kostenbesparingen voor u als klant

Naast de kostenbesparing die ons RFID-systeem u opleveren, zijn er nog meer dingen waar u op kunt besparen. Hieronder lichten we er aantal kort toe. 

  • Non‐marking demping wheels is de laatste ontwikkeling voor de wielen van rolcontainers. Het geratel van rollend materieel is voorbij. Hierdoor ondervinden uw medewerkers minder overlast tijdens verhuisactiviteiten onder werkuren en kunnen ze rustig doorwerken.
  • PRO-FI verhuishondje en de Duurzame Kantoor Box (DKB) zijn ontwikkelt voor het nieuwe werken; per medewerker minder inhoud is het huidige streven. De DKB heeft de grootte van een verhuisdoos is duurzaam en praktisch in het gebruik. Per wagenlading tijdens het verhuizen passen er twee keer zoveel DKB’s in de verhuiswagen als standaard meterbakken. In plaats van halfvolle meterbakken worden volle DKB’s verhuisd. Het te verhuizen volume is minder, waardoor ook de kosten lager uitvallen.
  • De Smartbox (SMB) kan worden ingezet als tijdens een verhuizing gebruik wordt gemaakt van tijdelijke werkplekken. Medewerkers kunnen de SMB gebruiken als tijdelijke archiefkast, waardoor er minder in‐ en uitpakmomenten zijn. Er kan makkelijk een tijdelijke werkplek worden gecreëerd en tot het laatste moment worden doorgewerkt.

 

RFID‐tag, innoverend verhuizen

Met de introductie van de RFID-tag bewijst Varodarent blijvend innovatief te zijn en ook tijdens de duur van een project met hun klanten mee te denken. Waar mogelijk probeert Varondarant het verhuisproces altijd verder te verbeteren. Vragen? Neem dan gerust contact met ons op.