Samen met Varodarent uw archief veilig verhuizen
Bij het verhuizen van uw spullen is het wel zo prettig als deze spullen met alle mogelijke voorzichtigheid en veiligheid verhuisd worden. Bij archiefstukken, maar ook bij het verhuizen van een simpele boekenkast is het wel zo prettig als alles goed en wel op de bestemming aankomt. Veilig verhuizen is wel zo prettig.
Varodarent garandeert dat alle vertrouwelijke goederen zoals archiefstukken volledig en onbeschadigd op de gewenste bestemming aankomen en geplaatst worden. Met behulp van een uniek systeem is het uitgesloten dat goederen kwijtraken of dat er data gelekt wordt. Varodarent heeft zich al meerdere malen bewezen met zijn RFID-techniek op verschillende verhuismaterialen. Verhuis specialisten als P.A. van Rooyen en Top Movers gebruiken naar volle tevredenheid deze prachtige techniek.
Veilig verhuizen dankzij ons unieke RFID-systeem
Varodarent raadt aan om het transport van vertrouwelijke documenten zoals archieven veilig te verhuizen met een RFID-systeem bijvoorbeeld. Om dit advies volledig te kunnen behartigen wordt door Varodarent zelf gebruik gemaakt van dit uniek systeem op alle materialen. Hoe dit precies in zijn werk gaat wordt in de volgende alinea's kort beschreven.
Er wordt gebruik gemaakt van een RFID-systeem (Radio-frequency identification) en een bijbehorende RFID handheld. Dankzij dit systeem wordt alles digitaal geregistreerd.
De verhuismaterialen worden voorzien van een RFID-tag die een signaal uitzend wat opgepikt wordt door een handheld. Dit is te vergelijken met de tags die aan kleding zitten in een winkel. Deze tags sturen een signaal uit wat ervoor zorgt dat de poortjes gaan piepen als iemand de kleding probeert te stelen. Het grote voordeel van dit systeem is dat de tag niet daadwerkelijk gezien moet worden. Dit is bij het gebruik van een barcode wel het geval, hier met de sensor (het oog) de barcode daadwerkelijk lezen (zien). De RFID-tag hoeft niet gezien te worden waardoor dit systeem veel sneller en makkelijker is.
Altijd online beschikbaar dankzij de RFID tag
De RFID-tags worden in de labels aangebracht die op de afsluitbare meterbakken, veiligheidscontainers en andere verhuismiddelen zijn aangebracht. Wanneer de goederen vertrekken bij hun oude adres zullen de tags gescand worden waarna ze in het digitale systeem zichtbaar worden. Op deze manier is het zichtbaar welke goederen zich waar bevinden. Niet alleen de verhuisspecialist zelf, maar ook de klant kan zien waar zijn goederen zich bevinden. Middels een inlogcode kan online gecheckt worden waar alles zich bevindt.
Op het moment dat de bakken aankomen op de eindbestemming worden door de klant en de bevoegde verhuis specialist gecontroleerd of de zegels en baknummers overeenkomen. De keuring wordt volledig gemaakt met en handtekening op de handheld. Na de laatste check kunnen alle goederen naar de juiste plek in het pand gebracht worden. Wanneer een zegel verbroken is zal hier direct een rapport van opgemaakt worden. Er wordt samen met de aangewezen veiligheidsmedewerkers en een verhuis coördinator veiligheidszaken gecontroleerd of alle goederen nog compleet en onbeschadigd zijn.
Volledig beveiligd de weg op
De vrachtwagens die met uw waar de weg op gaan worden volledig afgesloten met een slot en zegel. De speciaal uitgeruste vrachtwagens zijn voorzien van conditionering, beveiliging en een versluiting volgens de richtlijnen van het Rijksmuseum voor kunsttransport. Zonder de chauffeur en bijbehorende code is de wagen niet te openen.
Tijdens het transport zal er altijd iemand fysiek bij de wagen aanwezig zijn. Dit lukt dankzij de tweemans bezetting. Wanneer er getankt moet worden bijvoorbeeld kan één iemand dit voor zijn rekening nemen. Wanneer de goederen op plaats van bestemming aangekomen zijn wordt de verzegeling door een bevoegde werknemer gecontroleerd en ontgrendeld.
Track & Trace
Door middel van een real-time track & trace systeem in de verhuiswagens kunnen deze gevolgd worden van het vertrekkende adres naar het losadres. Er wordt een account aangemaakt op de website van Rit-Assist waarna alleen de verhuiswagens welke voor de desbetreffende klant rijden zichtbaar zijn op de kaart. Hierdoor is de klant altijd op de hoogte van de locatie van zijn goederen.
Heeft u interesse in veilig verhuizen of zijn er na het lezen van bovenstaande nog vragen? Schroom dan niet om deze te stellen door contact met ons op te nemen.